Saturday, February 1, 2014

Old Town kar altinda~

@ 12:59 PM
Bugunde  Chicago ki$inin pek cok diger gunu gibi karli bir gun. 
Elimde kahvem disarida bembeyaz kar degmeyin keyfime.
Biraz hastayim, yine kulagim agriyor ama ilac aldim, gecicek. 
Bu kadar ruzgarli bir sehirde olur boyle seyler.

Bir kac hafta once kar yagdiginda evimizin arka mahallesi/muhiti olan Old town'da dolastik. 
Old town degisik bir yer.
Sehrin gobeginde ama gokdelenler yerine suburb tipi evler var.
Bazen hic olmadik bir yerde bir kahve dukkani, yahut bar gormek mumkun. 
Degisik iste!
Town houselarin high rise'larla yaptigi kontrasti seviyorum.
Ozellikle karli gunlerde ekstra guzel oluyorlar.

Biz gezerken kar yagiyordu. O yuzden google+'in auto awesome'la yaptigi ve benim pek begendigim efektli resimlerden biriyle basliyorum.
Oylesine bir sokak arasi
Bakin karsi da ne var?
Dry cleaner (kuru temizlemeci) 
Iste olmadik yerdeki olmadik dukkandan kastim buydu. 
Cevredeki evlerden geliyor musterisi herhalde.

3 katli bir evin ardindan gozuken koca gokdelen.
Sanmayinki tek, bunlardan onlarca var Old town'da.
Bakin  bir  tane  daha
Christmas gecti ama susleri duruyor. 
Iyi de oluyor, ayri bir $enlik katiyor sokaklara.
Sokak aralarindan SIKILdiniz mi birazda minik caddelerimizde gezelim.
Iste bir gok delen minik apartman ikilisi daha.
Bu ikiyi birde Gold Coast'ta gorursunuz daha da baska yerde yok Chicago'da. 
Gold Coast'ta da sadece John Hancock, Willis gibi unlu binalarla, siradan binalarla degil. 
Karsinda gorulen kubbeli yapi bir banka. 
Degisik ama guzel.
Mimari cesitliligi seviyorum. 
Bol agacli yollarimiz
Sosyal konut kiligina burunmus, hayli eski ama milyon dolarlik evler.
Neredeyse her kose basinda oldugu gibi burada da bir  church (kilise)
Amerikalilarin  bu asiri dindar hallerinden cidden bunaldim desem.
Bir de Turkiye'de sanki butun Amerikalilarin gruplar halinde(!) tek tek de degil, Musluman oldugu kandirmacasindan. 
Bu yaklasimi sacma sapan ve bir o kadar da tehlikeli buldugumu da belirtmeden gecemeyecegim.
Sirf bu kafa yuzunden bu ulkede Muslumanlarin, ve sadece Musluman'larin degil Musluman ulkelerden gelenlere de yapilan ayrimciliklarin gormezden gelindigini, bunlara kulak tikandigini dusunuyorum.
Kilisenin ardindan bir gok delen daha goz kirpiyor.
Bu da kilisenin bahcesi.
Halka acik.
Dindarliktan biksam, kilise gormekten biksam da bahcelerini seviyorum.
Bizim gibi yolda gezen insanlar.
Burada kar yaginca havanin nispeten ilik oldugunu o yuzden insanlarin sokaga akin ettigini, restoranlarin dolup dolup tastigini soylesem, inanir misiniz?
Inanin!
cunku kar yagmadiginda hava daha da soguk!
Ben bu agaci cok sevdim.
Bu agac bizim olsun :)
Uzerinde kisin bile dokulmeyen kirmizi toplar var.
Bu sokagi da sevdim 
Tuzlama araci renkli tuz dokuyor.
Tuzladigi yerleri taa uzaklardan bile secebiliyor olmak, ayni yeri 2-3 kere tuzlamamak icin kanimca.
Sari smart car kar da bile tatli duruyor.
Gerci muhtemelen orada olmasinin sebebi sahibinin onu yerinden kipirdatamamasi.
Hafif arabalar cok kayiyor karda. 
Karin yagisini cok belirgin gosterdigi icin eklemek istedim. 
O gunun hava durumuna dair bir kanit gibi
Bakin nasil da hizla yagiyor.

Bir de biz variz tabi :)
Lahana gibi katkatiz.
Epey tipsisiz ama olsun.
Keyfimiz yerinde olsun.
Sonsuza dek cirkin ve mutlu yasasakta olur :)

Birazdan bunun benzeri bir gun yasamak icin tekrar disari cikacagiz.
Her zamanki gibi Nookie's'de kahvaltimizi yapip, uzun bir yuruyusle devam edecegiz.

Mutlu gunler!

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review