Saturday, January 25, 2014

Silk nail vs. Acrylic nail tips {ipek tirnak vs. akrilik tirnak protezi} ~

@ 5:50 PM
Ne zaman basladigimi bile bilmedigim ve ozellikle strese girince artan tirnak ve tirnak eti koparma aliskanligim var. Cocukken aci cila, tinaklarima yara bandi yapistirma vs. yontemler denedim ama cok basarili olmadi.
Amerika'ya gelip universiteye basladiktan sonra protez tirnak olayini duydum ve hayatimda hic uzun tirnakli olmadigim icin cok cazip geldi.
Benim denedigim protez tirnak akrilik ve cok sertti. Yaptirir yaptirmaz anladimki bu tirnagi istesemde koparamam. Diplerden 10 gunde bir tamamlandigi taktirde surekli kullanilabilen bir sey olduguna gore bu tirnak koparma aliskanligini birakmak icin cok cazip bir secenekti. Dolayisiyla uzunca bir sure, en parasiz zamanlarimda bile bu ise para ayirip yaptirdim ve gercektende bir muddet sonra neredeyse tamamen biraktim. 

En son gectigimiz hafta yine stresli gunlerim ve kotu aliskanligim geri geldi. Aslinda basta ben farketmedim. Skype'd konusurken annem "2 saattir elin mutemadiyen agzinda" deyince olayin ciddiyetinin farkina vardim ve bu isin bir caresine bakmaya karar verdim. 
Akrilik protez tabiki eski, guvendigim bir dost gibiydi ama yeni seceneklerede sans vermek istedim. 
Cunku aktrilik iyidir hostur ama bir kere tirnagi asiri yipratir. Cikardiktan sonra kendi tirnaginiz incecik kalir ve toparlanmasi aylar surebilir. Dahasi kalindir ve dogal durmaz.
Akriligin dogal duran tek ornegini yillar once Alanya'da yaptirdigimda gormustum. O gercekten guzeldi. Onun disindada hic gormedim. 
Aramalarim sonucu silk nail/silk wrap nail dedikleri secenekle karsilastim. 
Chicago'da bile pek az kisinin yaptigi ustalik gerektiren bir is oldugunu gordum. 
Cok sukurki, evime yakin bir manikur salonu buldum.
(Evet burada ekseriyetle  manikur-pekur salonlari kuaforlerden ayri)

Randevu alip gittim. Fiyat listesinde silk nail fiyatini gorunce, once bir yutkunsamda hadi dedim basladim.
Kadin yapmaya baslayinca niye az kisinin yaptigini pahali oldugunu kesinlikle anladim.
Cidden ustalik ve sabir istiyor.
Her asamayi usul usul, kirmadan, dokmeden yapmak gerekiyor.
Bir kere akrilik tirnakta tirnagimi elektrikli bir aletle tamamen inceltirdi. Hatta cogu zaman aletin tirnaklarimin uzerinde titreserek isittigini hissederdim. Yani o derece inceltirdi.
Silk'te hafif bir el torpusu ile kibar kibar torpuledi. Tirnagimin cogu yerinde duruyordu. 
Sonra norma manikur yapmaya basladi. Sicak bir havluya sardi, krem surdu, etleri topladi vs. 
Ki bu islem zaten tek basina $25-$30'lik bir islem.
Akrilik'te bunu asla yapmazlardi. Hatta en iyisi dedigim o Alanya'daki yerde bile yapmamislardi.  
Sonra kutudan cam gibi sefaf tirnak uclalarini cikardi. Onlari yapistirdi ve istedigim boya kisaltti. Gerci sonra ben daha da kisalttim ama olsun.
Akrilikte plastik ve beyaz tirnak uclari kullanilirdi. 
Sonra bir sey daha surdu tirnagima, sonra bir sey daha...
Akrilikte bir cesit siviya fircayi daldirir, sonrada bir toza yaa Allah der koyardi tirnagin uzerine.
Silkte en son sivilar surdukten sonra bir kutudan kucuk ipek parcalari cikardi. Onu koydu tirnagimin uzerine sonra bir sey daha surdu. 
Hepsi kuruyunca da koyu kivamli bir parlatici gibi bir sey surdu ve kurumasini bekledi.
Bu koyu kivamli parlaticiyi akrilikcilerde surerdi ve islem biterdi.
Bizim hatun bitirmedi tabi. Geldi sirtima, boynuma ufaktan bir masaj yapti. O arada tirnaklar hepten kurudu. 
Zaten hatuna bahsis vermeye o an karar verdim. :)
Neyse, hadi ellerini yika ve ojeni sec dedi.
Eyvallah dedim. Sadece oje surulen (no chip manikur) tek basina en ucuz yerde $15-$20.
Akrilikte oje surmezdi. 
Ojemi sectim geldim. Bu asamada parayi vermeniz gerekiyor dedi.
Helali hos olsun dedim, verdim.   
Ojeden onceki son hali bu.
Bence gayet gercege yakin gozukuyor.

Bu islemin tamamina $90 + $10 bahsis verdim. 
 Normalde kuafor ve mani-pedi salonlarin bahsisi %5'tir ama ben bonkor davrandim. :)

Yaptirali 10 gunu gecti hala tas gibi yerinde. Diplerden tamamlanmaya hala gerek oldugunu dusunmuyorum.
Kadin kenarlardan catlama yapabilir, hatta yapar. Catlaklari kenardan torpule ve tirnagini kisaltmak istersen topuyle kisalt, kesme demisti. Bende aynen oyle yaptim.
En az 15 gun ojeli gez yoksa kirilabilir demisti. 
Akrilik her turlu saglam kalirdi. 
Yani bu cok daha nazik ama ojeli gezmek benim gibisi icin hic zor degil. 
Aksine canima comcom :)

Uclarindaki uzatma kisimlari ciktiginda sadece saglamlastirmak icin bile devam etmeyi dusunuyorum cunku tirnaklarim cok ince ve cok cabuk kiriliyor. 

Neticeden cok memnunum. 
Turkiye'de suan silk nail yapiyorlar mi bilmiyorum ama gelirse denemenizi tavsiye ederim. 


2 comments:

j.d. said...

Ig'da gorunce merak etmistim silk naili.. burada yapiyorlar mi hic bilmiyorum bu islerden pek uzagim :)
Umarim ise yarar sende, o kadar paraya deger :*

ka- linka said...

Insallah canım ya, bır gun kendi tirnaklarimin uzun olmasini oyle cok istiyorum ki...

There was an error in this gadget

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review