Monday, March 31, 2014

Eos lipbalmlar~

@ 3:19 PM 2 comments
Egri oturalim dogru konusalim.
Eos lip balm'larla yildizim hic barismadi. 

Ambalajini cok begensem de, benim dudaklarimi istedigim sekilde hic bir zaman nemlendiremedi.

Peki ne oldu da bir degil, iki degil tam 4 tane birden aldim?
Bir tane de evde vardi etti sana be$.

Cevap cok basit
Sam's'den 4'lu pakette aldim. Tanesi vergiler dahil $4,5 aldim.
En kotu ihtimal ese dosta veririm diye teselli buldum.
Gelelim hangisinin nasil olduguna 

Mavi olan naneli ve bana gore en iyi nemlendiren o. 
Blistex'e benziyor. Favori lip balm'ima benzedigi icin zaten kazanan kafadan o gibi bir sey.

Yesil hanimelili-balli ve en naif en hafif kokulu olan. Nemlilik hissi 15-20 dakika icinde gecse de en  kendine ozgu, hos kokulu olan bu diyebilirim. 

Pembesi cilekli, hatta baya agir bir cilek kokusu. Benim burnum cok iyi koku almamasina ragmen cilek kokusunda bogulmak uzreydim.

Kirmizi 2. en sevdigim ve evde de bir tane daha var.
Yaz meyvalari aromali, adi gibi tam yaza uygun
Suan elimde de 1 tane oldugu icin tahminim bunu anneme veririm. O da kime isterse ona verir. Isterse kendisi kullanir. 

Eos lip balmlarin genel anlamda en sevdigim tarafi petrolium ve paraben icermemesi, %95 organik olmasi sanirim. Bu devirde bu kadar dogal olan urun bulmak zor. 

Nemlendirmesi acisindan en iyisi olmasa da organik olmasi acisindan sanirim piyasadaki en iyi lipbalm

Ahhh! Bir de ambalaji var tabi beni benden alan kalbimi calan. 
Neyse o konuya hic girmeyelim






















Saturday, March 29, 2014

Lincoln Park, hayvanat bahcesi ve yaza ozlem~

@ 1:44 PM 0 comments
Neredeyse Nisan geldi ve biz hala donuyoruz. 
Cok sukur kar yagmiyor artik. 
Yagsa da gece yagiyor ve oglene kadar eriyor.
Gunduz genellikle yagmur yagiyor.
Cok karli bir ki$tan, yagisli, bereketli bir bahara gecis yaptik diyebilirim sanirim.
Kara kI$In son demlerini yasarken hayvanat bahcesine gittik.
Kardan yilmis zavalli kaplan
Deli divane kafesinde donup duruyordu zavalli


Kutup ayilari gecen ki$in en mutlu hayvaniydi sanirim.
Kendini memleketinde hissetmistir canim benim.
Biz gezerken de ayni boyle yagiyordu.
Kocaman kocaman parcalar halinde
Zavalli develer ve bahtsiz ben
Colde kutup ayisi gormesemde, kutupta col devesi gordum.
Ayni hesaba geldi :P
ayy soguk soguktan espri anlayisimda bozuldu ayol!
Bildiginiz gibi hayvanat bahcesi parkin bir parcasi, hayvanciklari gormemiz bitince parkta dolasmaya devam ettik.
Parkta kayak yapan bir amca vardi.
Biraz tuhaf geldi bana ama o mutluysa sorun yok.
Adam da hakli kayak ekipmani dedigin sey, essek yuku ile para verip aldigin ve senede iki kere kullandigin bir olu yatirim.
Ben mesela benimkini sadece 1 kere kullandim aldigimdan beri. Yazik gunah verilen paraya.
Karli hafta sonlarinda parkta takilinca en azindan biraz daha tadini cikarmis oluyor.
Bu yolun goruntusunu yaz-kis seviyorum
Cok fotografik bir hali var.
Asiklar yolu gibi
Park ve gokdelen kontrastini seviyorum.
Kari da seviyorum ama yaz gelsin artik. 
Cok yoruldum kistan ve cok ozledim yazi.

Tea tree oil {Cay Agaci Yagi} ~

@ 1:17 PM 0 comments
Ortalik secim, kaset sIkandallarla calkalana dursun, ben tum istikrarimla kisisel bakim, makyaj, kozmetik yazmaya devam ediyorum. :P
Yeni belediye baskanimizi kutlamaya ciktigimizda suratimiz patates tarlasi gibi olsun istemeyiz degil mi?

O zaman sizi bu aralar kullandigim acne spot treatmentla tanistirmak isterim.  
cay agaci yaginin sivilce kurutmak icin kullanildigini ilk The Body Shop'un %15'lik cay agaci yagi karisimi  ile ogrendim. 
O urun az cok ise yarasa da istegim kadar etkili olmadi. 
Whole foods'a  ugradigimda ilk isim %100 cay agaci yagina bakmak oldu. Ilk aldigimda aklimda baska bir kutuda istedigim oranda karistiririm diye dusunmustum ama suan direk sivilcenin uzerine suruveriyorum. 
1-2 saat icinde hop kurutuveriyor ve geride hic iz kalmiyor.
Simdiye kadar bu tarz onlarca urun kullandim. En etkilisi bu sanirim.

Bir diger ozelligi kokusu cok agir mentollu bir koku.
Bunu kullanmaya basladiktan sonra burnum bir iyi koku almaya basladi, inanamazsiniz.
Yahu ben hic koku almiyormusum meger yeni ogrendim.  Durup durup niye yemek yaktigimi, annemin gene parfum sisesine dusmussun demelerinin sebebini falan yeni anladim 
Dunyanin ne kadar da kotu kokuyormus meger yeni ogrendim. 
Artik siz karar verin bu ozellik iyi mi kotu mu?

Cilt icin kotu etkisi sanirim surekli kullanildiginda cildi fazla kurutacak olmasi. O yuzden kullandiktan bir kac saat sonra cildi muhakkak nemlendirmek gerekiyor.

Bu aralar iyi ve uygun fiyatli sivilce kurutucu ariyorsaniz, gidin bir aktardan yada ebay'den falan cay agaci yagi edinin. Hem yuzunuz guzellessin hem cebiniz.

Haydi kalin saglicakla...










Monday, March 24, 2014

Ikea'dan mutfak ivir ziviri alis-verisleri~

@ 1:31 PM 1 comments
Ev icin yaptigim alis-verislerin postlarini yazmaya bayiliyorum. Hem neyim var neyim yok bir arada gormemi sagliyor, hem de arada blogumu okurken unuttugum esyalari hatirlatiyor ama nedense uzun zamandir surekli bir seyler almama ragmen bir turlu denk getirip yazamadim. Aslinda son donemde hic post yazamadim. Bu durumdan da ayrica muzdaribim. Bir turlu denk gelmiyor. O olmuyor bu olmuyor ve gun yetmiyor. Yettiginde de canim istemiyor. Derken olmuyor iste... 
Neyse, ne diyordum, alis-veris. 
Efendim, benim pasta borek yapmaya olan ilgim malum. Yemek yapmayi cok sevmesemde is pastaya geldiginde durum degisiyor. O yuzden evde her tur pasta zimbirtisi var. En son ikea ziyaretim de aaa o da cok ucuz aaa bu da cok ucuz diye diye bir suru sey aldim. Eskiyenleri atip, yeniledim, eksikleri (!) tamamladim.
Fonda gordugunuz cicekli perdeyle basliyorum. Dalli gullu tabaklari, masa ortulerini, peceteleri ve daha neleri neleri pek bir seviyorum.Evet o iki kanatli bir perde ama ben kesip bicip bir takim modifiyeler yapip masa ortusu olarak kullanacagim. Suan kullandigim (fotografin cekildigi) masa ortusu de perdeydi ama ben onu masa ortusu yaptim :) Diger kanadi da uyarsa belki annemin masasina gore yaparim.
Begenenler, merak edenler icin modelin adi: Emmie Knopp

Vanilya cubuklarindan vanilya ekstresi yapmak icin tipali sise aldim. Bunun icine uyduruk bir votka vardi evde, onu dolduracagim ve 7-8 ay bekletecegim. Veee ev yapimi devasa bir sise dolusu vanilya aromam olacak. Ne kadarda heyecanli bir durum degil mi? :P

Sisenin yaninda duran beyaz tirtikli kare, pastanin kenarlarina sekil vermek icin kullanilan bir alet. Hemen onunde duran krema sikma torpasi ve uclariyla ayni paketten cikti. Sol basta duran yay seklindeki alette vardi o pakette. Pandispanyayi katlara muntazam ayirmak icin boyle bir seye uzun zamandir ihtiyacim vardi. Ip yada bicaktan istedigim performansi alamiyorum.

Pandispanyayi katlandirdik, kremalari SIKtik, susledik, nereye koyacagiz pastayi?
Tabanina koymak icin suslu plastik alt lazim.  Her zevke her duruma uygun, kalplisi tirtiklisi, pembesi sarisi, hepsi set halinde var dediler, aldik. :)

Gun olur, acelem olur, pastalarimi ozene bozene susleyecek zaman olmaz. Keklerim oksuz kalmasin uzerine en azindan pudra sekeri,kakao, tarcin vs. seylerlerle suslerimem lazim olur. Bu is icin kagittan kalp kesmekle ugrasmayayim hem kagit israf etmeyeyim, tekrar tekrar kullanabileyim, hem de kagit mikroplumuydu degil miydi diye kaygilanmamak icin plastikten hos kaliplar yapmislar, affetmedim.

Silikon muffin kaplarim aslinda vardi ama fazla mal goz cikarmaz. Yaa birden 20-30 kisilik bir arkadas grubu aniden bizim evde benim yaptigim muffinleri yemek isterse ne yaparim :P 
saka saka koca paket $6-7'di ondan aldim ama kalitesi nispeten dusuk. 

 Bu aralar evde cokoprens yapmayi dusunuyorum. Aslinda ben probis yapmak istiyorum ama tarif bulamiyorum. :( onun icin biskuvi/kurabiye kesme kalibi aldim. Icinde kocamanlari da var. Kek bile kesilebilir. Epey derli toplu duruyor, sevdim. 

Her biri $5-10 arasindaydi. O da ucuz bu da ucuz dediklerim toplanincam, vergileri de ekleyince yekun tuttular ama alistik artik Amerika'nin bu hallerine. Pahali bir ulkede yasiyoruz. Yapacak bir sey yok.







Wednesday, March 19, 2014

Bir Banka Bunları Yapar mı?

@ 9:32 PM 0 comments





Mesela 1 haftalığına size 5.000 TL verip, faizsiz olarak geri ödemenizi sağlar mı? 



HSBC’nin attığı büyük adımla, evet!  HSBC’de  “Parasız kaldım, ödememin günü geçti, n’apıcam ben şimdi!” gibi dertleriniz yok çünkü Bedava Kredili Mevduat Hesabı ile her ayın ilk haftası 5.000 TL’ye kadar tanımlanan Kredili Mevduat Hesabı'nızdan ihtiyacınız olan miktarı çeker, ödemenizi yapar, tam 7 gün tepe tepe kullanır, hiçbir faiz olmadan da geri ödeyebilirsiniz. Büyük adım, işte böyle bir şey. “Arkadaşımdan isteyeyim, birinden borç alayım…” stresine girmenizi istemiyoruz. Bedava Kredili Mevduat Hesabı, Büyük Adım’ın avantajlarından sadece biri!



“MASRAF ÇIKARMA ŞİMDİ” diyenlere gelsin!



Büyük Adım ile HSBC masrafları da sıfırladı! Artık EFT ve havale işlemleri her yerden ücretsiz! Tekrar ediyoruz, sadece internetten değil, her yerden! İsterseniz şubeden veya telefondan yapın, isterseniz de internetten! Ayrıca, Büyük Adım’la hesap işletim ücreti de tarihe karışıyor. Özetle, HSBC’den Büyük Adım ile artık masraf yok!



1 aylığına değil, devamlı yüksek faiz! 



İlk ay yüksek faiz aldıktan sonra, normal faizle mi yetiniyorsunuz? Büyük Adım’da sadece ilk ay değil, sürekli hoş geldin faizi var!



Üstelik HSBC ne olur ne olmaz, dünya hali bu ihmale gelmez diyerek Büyük Adım’a dahil olan herkesin otomatik ödemelerinin 1,000 TL'ye kadar olan kısmını 3 ay boyunca güvence altına alan Ferdi Kaza Sigortası’nı ücretsiz yapıyor.



Büyük Adım’a nasıl dahil olacaksınız? Çok kolay, küçük bir adım atarak: HSBC’den 1’i fatura ödeme talimatı olmak üzere ayda en az 3 ödeme talimatı veriyorsunuz, bunların toplamı da en az 500 TL oluyor. Haydi şimdi bir düşünün: Kira, aidat, okul ödemeleri, başka bir bankaya kredi ödemeleri derken, 500 TL’yi buluyorsanız, hiç durmayın hemen siz de HSBC’nin Büyük Adımı’na dahil olmak için burayı tıklayın!



Bankanızdan ayda 500 TL ve üzerinde ödeme yapıyorsanız, bu haberi okuyun!

Bir boomads advertorial içeriğidir.
-->
There was an error in this gadget

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review