Thursday, July 18, 2013

Refuge on Crescent Hill~

@ 3:15 PM
Summer Readings
Ekonominin iyi oldugu donemlerde hayati gayet yolunda giderken, bir anda korkunc senaryonun gerceklesip buyuk buhrandan sonraki en buyuk 2. krizin Amerikali'lari olanca gucuyle vurdugu gunlerde isleri bozulan genc bir kadinin hayatini yeniden duzene sokma hikayesi.

O donemde isini kaybetmemis ama Amerika'nin en iyi okullarindan birinin en iyi bolumlerinden birinden tam kriz zamani mezun olmanin sIKIntisini tum derinligiyle hissetmis biri olarak bu hikaye beni ilk anda itibaren icine cekti.
Karakterle kendi aramdaki bagi cok rahat kurdum.
Tipki onun gibi benimde ilk 3 ayim cok zor gecmisti ama bu konuda hic mutevazi olmayip benim ondan cok daha akilli hareket ettigimi soylemeden gecemeyecegim :)

Rahat okunan, hizli akan, nadiren tekrarli ve fazla detayli anlatimlarla sIksada cogunlukla elime alirken hic zorlanmadim.
Elbette her sayfa da ayri suprizlerle dolu olan soluksuz bir okuma olmadi ama zaten suan istedigim o tarz bir hikaye degildi.

Sev(e)medigim tarafi dini vurgunun cok fazla olmasi oldu. Buda aslinda butun Amerikali'larin dindar olmasindan kaynaklanan bir durum. Ateistlerin bile bir sekilde Tanriya inandigi bir ulkenin yazarindan ne bekleyebilirim ki...
Neyseki, metine iyi yedirilmisti de, cok egreti durmuyordu. Cok asiri rahatsiz etmedi. Hatta belki bu rahatsizligim bile yillarini Alabama'da gecirip, din iliskili soylemlerden feci sekilde sIKILmis ve de yilmis olmadandir.

Buna karsin, kolelik donemine ait hatiralar cok gercekci ve basarili betimlenmisti. Yazarin bu konuda yaptigi on arastirmasina gercekten saygi duydum.  Melanie Dobson'in baska bir kac kitabindada ayni duyguyu hissetmistim. Tarihin eski donemlerini baz alarak olusturulan hikayeleri (mesela saray hikayelerini) cok sevmesemde, bugunle baglar kuruldugu hikayeleri okumaktan keyif aliyorum.

Kelimeleri son derece kolaydi. Hatta belki fazla bile kolaydi. Neredeyse hic yeni kelime ogrenemedim. Yeni yeni Ingilizce roman okumaya baslayanlara kesinlikle tavsiye ederim.
Ingilizcesi iyi olanlarada yazin gunu cok kafa yormayan bir roman oldugu, iyi bir yaz okumasi oldugu icin tavsiye ederim.

Ilginizi cektiyse buradan her turlu e-reader, akilli telefon, tablet yada bilgisayariniza indirerek okuyabilirsiniz. 

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review