Wednesday, May 8, 2013

Dar ayakkabilari geni$letme yollari~

@ 9:46 AM
Chicago'da havalar hala tam olarak isinmadi.
Di$arisi yagmur, camur, sel sanirsin kiyamet kopuyor.
Hep boyle kalacak degil elbet bir gun duzelecek ve ben topuklu yazlik papilerimi giymeye ba$liyacagim.
O gune kadar kis boyu derisi kuruyan ayakkabilari yumu$atmak lazim. Zira ayak konusunda hic $ansli biri degilim. Derim cok hassas :( her yeni ayakkabi giydigimde, mevsim degi$imlerinde ayaklarim su topluyor, yara bere, param parca oluyor.

Bu durumu en aza indirgemek icin uzuun bir internet aramasi yaptim. Onlarca yontem var ama cok azi yapilabilir kolaylikta ve i$e yarar buldum. I$e yarayanlardan bahsetmek isterim.

Fazla nazik olmayan deri (suni, gercek, suet, guderi farketmez) ayakkabilari corapli bir sekilde yagmurda giyiyorum, yarim saat falan takiliyorum. Su esnetip ayagimin seklini almasina yardimci oluyor. Kuruduktan sonra biraz kuculse bile giydikten hemen gerisin geriye sali veriyor.

Yagmurda giymeye kiyamadiklarimi buzlukta bir gece birakip, sabah giyiyorum. Yagmur kadar olmasada oldukca etkili oluyor.

Her tarafi iyi olup sadece on kismi SIKanlarin icine ziplock yada saglam bir poset yerle$tirip, o posete su dolduruyorum. Sonra buzluga atip donduruyorum. Su kati hale gectiginde hacmi arttigi icin esnetiyor.

Anlatimimdan anla$ildimi bilmiyorum. Daha iyi anla$ilmasi icin kendisi de burda

daralan ayakkabi

Yontemi bu vidyodan ogrenmi$tim. Orada cok daha guzel ve goruntulu anlatiyor. Bakmanizi oneririm.


1 comments:

j.d. said...

hımm deneyebilirim bunu ama ayakkabının ön bantlarını zaten genişlettiler, önce bi ayakkabıcıya götüreyim olmadı daha da genişleticem çare yok :)

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review