Wednesday, May 22, 2013

Belirsizlik~

@ 3:43 PM
fall trees

Bazen istemesemde insanlari kiriyorum/ kirici olmak zorunda kaliyorum. Sonradan kendim de uzuluyorum ama yapacak bir $eyim olmuyor. 

Bugun yine o anlardan birini ya$adim. Fena oldum.

Coook uzun suredir oturdugum yerlerde cok Turk olmasina ragmen surekli gorustugum bir Turk arkada$im olmadi. Alabama'da ya$arken bazi $eyler oldu ve hepsiyle tamamen goru$meyi kestim. Bu durumda benimde onlarinda etkisi tabiki olmu$tur. Kimseyi suclamiyorum. Bu davrani$imin iyi ve kotu pek cok sonucu oldu. Mesela, iyi sonuc olarak mezun olur olmaz kurdugum Amerikali ve Avrupali baglantilar sayesinde cok iyi bir i$ bulma $ansim oldu. Ingilizcem Turklerle cok arkadaslik ettigim icin gerilemi$ti yada ilerlemeyi birakmi$ti, cok geli$ti. Kotu tarafi da bazen kendimi yalniz hissetmeye ba$ladim. Avrupalilarla oldum, universitede okurken Amerikalilarla da oldum ama cali$maya ba$ladiktan sonra Amerikalilarla cok samimi olamadim. Her istedigimde arayip kahve icmeye, ali$-veri$e gidebilecegim arkada$lar bulamadim. Bununda tabiki sebepleri var. Onlari da belki sonra anlatirim.

Bunca yildan sonra 6 ay kadar once Turk bir kiz arkadas bulmu$tum ve kizla gercekten iyi anla$iyorduk. Hatta son 2-3 aydir en azindan haftada bir goru$uyorduk. Bir kac hafta once Robby'le beni e$iyle birlikte ya$adigi eve davet etti. Bizde davete icabet ettik. Sonraki hafta bir aksam di$arida bulu$tuk.
Anlatacaklarim, o iki goru$meden bir kolaj. 

Kocasi tipik bir Turk erkegi. Bir nevi modern gorunumlu Recep Ivedik. 
Mesela ilk gittigimizde kiza butun aksam hic yardim etmedi. Bu beni cok rahatsiz etti. 
Sonra Allessandra Ambrossio'dan bahsederken bazi abartili ovguler duzdu. Kardesinin sevgilisi Polonyaliymi$ ona bir takim ovguler... Bana gore evli/nisanli/sevgilisi olan bir erkege boyle konu$malar hic yaki$miyor. Hele ki karisinin yaninda hic!
Hayir, bir ara Avrupalilar, Amerikalilar falan mezhepsiz! Bunlar icin aldatma normal bir olay, bizde boyle $eyler asla olmaz! Benim ailemde boyle seyler hic yoktur, vs. bu tarz laflar etti.
Bana gore ba$ka bir kadin hakkinda cok ovgu dolu konu$makda bir nevi aldatma.
Dahasi, aldatmanin genetik olduguda nerden cikti?

 Allah'tan onlari Robby etrafta yokken, Turkce soyledi. Gerci yok oyle bir $ey kesinlikle yok aksine bazilari cok daha dindar diyerek cevabini verdim ama pis pis siritti. Hadi canim sende der gibi...

Bir ara konu kayinvalidesinin (adamin annesi) evlerine gelip 3 ay kalacagina bu durumu kizin cok stres yaptigina geldi. Ama oyle boyle degil bu konu baya bir konu$uldu. Yani ba$ta ben sadece "himm", "evet", "takma halledersin " vs. cevaplar verdim. Sonra en sonunda Robby dediki "3 ay cok uzun bir sure, belki gelip daha kisa kalmali". Vatanda$in verdigi cevap "burasi onun oglunun evi gelir istedigi kadar kalir"
Soylemedim ama ben bu zihniyeti anlamiyorum. 
Ne demek oglunun evi?
O kizin o evde hic mi hakki yok?
Demek ki yok! 

Sonra bir ara konu dondu dola$ti Italyan erkeklerinin giyimine ku$amina, yaki$ikliligina geldi. Turk erkegini Italyanlara cok benzettigini soyledi. Hatta ben aslinda o kadarda benzemediklerini soyledim. Hakikatende oyle du$unuyorum. Butun bati Avrupalilar bir miktar birbirlerine benziyor olabilir ama daha fazla degil. I$te tam ben bunu soyledikten sonra Robby icin i$in koptugu nokta geldi. Vatanda$ dediki "benzemesin zaten cogu zaten ya gay ya biseksuel!" 
DANNN!
Boyle bir genelleme!
Ve bir Italya'nin yaninda!
Orada bir $ey demedi (k) ama buz gibi bir hava esti. Sadece Robby Italya'daki gay ve biseksuel oraninin tum dunyadan fazla olmadigini soyledi. Sonucta bizi evlerinde agirlayan insanlara daha fazla bir cevap vermek buyuk bir zerafetsizlik olurdu. 

Eve dondugumuzde konu$tuk. Herhalde Robby aksansiz Ingilizce konu$tugundan bir an icin belki unuttu aslen Italyan oldugunu.

O gunden sonra Robby kalabalik partilerde belki ama cift olarak onlarla SIKILdigini o yuzden dordumuz oldugunda goru$mek istemedigini soyledi. Haksiz sayilmaz, $imdiye kadar tanidigim pek cok ecnebi bulu$unca dert anlatmaktan pek ho$lanmiyordu. Robby'de onlardanmi$, ogrenmi$ oldum.  
Arkadasim gecen hafta bahcede piknik yapalim mi diye aradi ama i$lerimiz vardi ve onlardan bahsettim. Olmaz dedim yani. 
Bugun sabah telefonla$tik. Ogleden sonra kahve icmeye gittik. Onumuzdeki hafta sonu icin plan yapalim istedi. Daha fazla rol yapmak istemedigim icin acik acik "bence e$leri goru$turmeyelim diye ba$layarak; e$inin tavirlarini, konu$malarindan ho$lanmadigimi (ve sebeplerini), uzumun uzume baka baka karardigini Robby'nin huy degi$tirmesinden korktugumu falan soyledim. Ki bunlar benim en gercek duygularim. Turk erkekleriyle erkek arkadas, normal arkadas, sinif arkadasi, cali$ma arkadasi, patron, ve daha nice duzeylerde gorusup cok gecerli sebeplerle nefret etmi$ biriyim. Zaten kotu deneyimlerim var. Bir de bu adam boyle Recep Ivedik'in Amerika $ubesi cikinca butun korku ve kaygilarim depre$ti. Belkide a$iri tepki verdim bilemiyorum.
Kiza da soyledim. Ben bu hayata cok zor ula$tim. Duzenimi kurmak icin cok ugra$im. Haliyle bazi $eyleri kolay goze alamiyorum. Mutlulugumu bozacak en ufak ihtimalden bile huzursuz oluyorum.

Uzuldu, uzgun gozukuyordu. Belkide kizdi bilmiyorum. Son durumdan memnun degilim ama ba$ka alternatifim yoktu. Bakalim, bir daha ararsa yada aradigimda acarsa onumdeki sisler, belirsizlikler dagilicak. 

2 comments:

Anonymous said...

Arkadaşınla sonuç noldu çok merak ettim.

Bence böyle patavatsız ve görgüsüz bi adamla görüşmek istememeniz çok normal. Kız bu durumu kabullenemiyorsa, onunla da görüşmemen bence hayrına olur.

Unknown said...

Bir $ey olmadi, cunku ne ben aradim ne de o aradi. Araya Memorial day tatili falanda girdi. Birazda o yuzden arayamadim yani. Bu hafta ortasina kadar bekleyip, sonra arasam diorum, bakalim.

Evet, adam hakikaten dedigin gibi patavatsiz ve gorgusuz.Zaten o kizla o adam ne alaka, nasil bir araya gelmi$ler hic anlamadim. (tabi bu fikrimi kendime sakladim :)) Ba$ka zaman olsa belki daha az kafama takardim bu durumu ama tek olunca boyle oluo sanirim.

tesekkur ederim, dusundun beni :)

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review