Tuesday, September 10, 2013

Anne usulu kiymali taze fasulye~

@ 1:36 AM
Hani bazi yemekler vardir; hazirlanmasi, yapimi kolay, ve malzemesinin bulunurlugu kolay, bildik ve sade ama bir o kadar da lezzetli, ne zaman olsa yenilebilir. I$te taze fasulye benim icin bu yemeklerden, kiymali, patatesli, zeytin yagli her turlu yiyebilirim.

Gecen gun yine yapmistim, yine severek yemistik. Sevgilim de cok begendi ve bunu illaki bloguna yazmalisin dedi.

Eminim herkes biliyordur ama bende annemden ogrendigim tarifi yazmak isterim.
Green beans
Malzemeler

1 kilo taze fasulye
yarim kilo kiyma
2 buyuk boy domates
2 kup seker
1 tutam tuz
1 cay kasigi karbonat
yarim cay bardagi zeytin yagi

Kiymali taze fasulyeyi  nasil yapiyorum?

1 kilo taze fasulyeyi temizleyip yikiyorum. Ben uzun uzun sevdigim icin cok kucuk parcalara bolmuyorum ama bolunebilir.

Fasulyeleri  kaynar suyun icine 1 cay kasigi karbonat atarak bir kenarda bekletiyorum. Bu sayede hem fasulyenin vitaminleri olmemis oluyor hemde fasulyeler yesilligini kaybetmiyor.

Bu esnada tencerede 1 bardak suyla yarim kilo kiymayi  suyunu yari yariya cekinceye kadar orta ateste pisiriyorum.

2 buyuk boy domatesi soyup kucuk kupler halinde dogruyorum.

Kiyma pistikten sonra fasulyeleri suzuyor ve domateslerle beraber tencereye ekliyorum.

Uzerine 2 kup seker ve 1 tutap tuzu ekleyip 10 dakika daha pisiyor ve altini kapatiyorum.

Yarim cay bardagi zeytin yagini ekleyip karistiriyor ve kapagini kapatiyorum.

Tatlarin birbirine sini$mesi icin 10-15 dakika bekledikten sonra yemege hazir oluyor. Ki ben bu esnada genellikle sofrayi hazirliyor oluyorum.

***

Sebzenin tazeligine gore pisme suresinin 10 dakika daha uzayabilecegini dusunuyorum.

Benim kullandigim kiyma hindi kiymasiydi -ki bence taze fasulye hindi kiymasinin yavanligini en iyi kamufle eden sebzelerden- bu yuzden yarim cay bardagi yag ekledim. Yagli bir kiyma olsaydi eklemezdim.

***


0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review