Monday, April 8, 2013

30 days to a more powerful vocabulary~

@ 11:22 PM

Yurt di$inda ya$ayanlar bilir. Bir ulkenin icinde ya$asaniz, orada egitim alsaniz, orali biriyle bile evlenseniz, dil belli bir zamandan sonra ya hic geli$miyor, yada cok yava$ geli$iyor.
 O her gun bir $eyler ogrenilen gunler cabuk geciyor. Genellikle cok kullandigimiz kelimelerle kisirla$an bir dil dongusune hapsoluyoruz.
Aslinda sanirim bu durum ana dilimiz icin bile gecerli. 
Burada i$ kendimize ve birlikte oldugumuz, SIK goru$tugumuz ki$ilere du$uyor. Cok sukur, bu konuda $ansliyim, surekli bir $eyler ogrenebilecegim, ogrendiklerimi isti$are edebilecegim biri var hayatimda. Yani sira, bende kelime kitaplarini elimden du$urmemeye cali$iyorum. Cunku bunlar diger kitaplarda pek rastlanmayan kelimeler. Rastlasam bile hikayeye yedirilmi$ oldugundan cumlenin geneli$inden anliyorum. Dolayisiyla donup sozluge bakmaya u$eniyorum.
Zaten son zamanlarda a$iri yogunluktan kitap okumaya istedigim zamani ayiramiyorum. Bir $ekilde hep bir $eyler cikiyor ve konsantre olamadan birakmak zorunda kaliyorum. Sahilde elime kitabimi alip kaykilip yattigim gunleri iple cekiyorum.
$imdilik kelime kitaplarimla mutluyum. Boyle dar zamanlar icin her hangi bir konsantrasyonda gerektirmedigi icin randevu arasi beklemeleri icin alternatif bir aktivite oluyor.

Uzerine bir seyler yazmak, donup donup bakmak istedigim kitaplari kindle'dan almiyorum. Onun yerine bazen Mass Media dedikleri versiyonunu tercih ediyorum. Kagit ve baski kalitesinin du$uklugu sayesinde nispeten hesapli bir secenek.
Book
Son gunlerde 30 gun icinde her gun 15 dakikamizi ayirarak daha kuvvetli bir kelime bilgisine sahip olacagimizi vaad eden kitabi bitirdim. 

Kitap kelimeleri konulara gore bolumlere ayirmi$. Her bolumde 10-15 kelime var. Kelimeleri listelemi$, anlamlarini yazmi$, orneklemi$ ve son olarak egzersizlerle peki$tirmeyi amaclami$.

Klasik, hatta demode ve son derece SIKIci bir yontem ama ne yazik ki belirli bir duzeyin uzerindeki kelimeleri ogretmenin fazla bir yontemi yok galiba. Zira ayni durumu benzer seviyelerdeki ba$ka kitaplarda da ya$adim. 
Gunde 15 dakikada olmasa da epey bir $eyler ogrendim ama kullanacak degilde daha ziyade kar$ila$tigimda anlayacak kadar. Fena degil ama yeterli de degil. Tekrar okudugumda cok daha fazlasini ogrenecegimden eminim.

Farkli konularda cok sayida kelime ogrenmek isteyenler icin ucuz ve iyi bir kaynak, tavsiye ederim.

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review