Tuesday, September 16, 2014

Glutensiz Humuslu Kurabiye~

@ 2:25 PM
1-2 ay once evde humus yapmaya calisirken kivami tutturamayip, yag, tahin, nohut ekle derken tutturuncaya kadar koca bir kazan humus yapmis olmustum. 

O gun tabiki bitiremedik. Kalani buzluga koydum ama cozulunce yuzune bakan olmadi. 
Yiyecekleri atmayi sevmedigim icin bugun deneysel bir takim projelerle humusu kurtarmaya calistim. 
Bence basardim.
Agizda dagilan, tatli ihtiyacini aninda kesen ve en guzeli glutensiz kurabiyelerim oldu.
Tarif  vermek konusunda cok becerikli degilim. Bir kere miktarlar konusunda kendim bile her seferinde degisiklik yapiyorum ama kivamdan yola cikarak anlatmaya calisacagim.
 Illa aynisini yapacaksiniz diye de bir kural yok tabiki, ben fikir vermis olayim siz kendi damak tadiniza gore degisiklikler yapip istediginiz gibi modifiye edin.

Malzemeler

1 kase humus
2 cay bardagi pudra sekeri (azaltabilir/arttirabilirsiniz)
1 yumurta 
1-1,5 cay bardagi yulaf (ben glutensiz yulaf kullandim) 
1/2 cay bardagi kara bugday unu (sart degil, yulafi arttirabilir yada normal un kullanabilirsiniz)
1 cay kasigi yeni bahar (sart degil. ben sevdigim icin ekledim)
1 tutam tarcin (bu da sart degil, sevmiyorsaniz eklemesenizde olur)
Kabartma tozu

Humuslu kurabiye nasil yapilir?

yulaf haric malzemelerin hepsini bir kaba koyup karistiriyoruz. 
Kek hamurundan daha yogun, normal kurabiye hamurundan daha civik kasiga gelen bir hamur elde edinceye kadar karabugday unu, normal un yada yulaf eklemeye devam ediyoruz.
Sonra kasikla alip tepsiye 1 kurabiyelik bolumler halinde paylastiriyoruz.
350 derecede (Turkiye icin 175) 15-20 dakika pisiriyoruz. 
Kurabiyeye benzer bir hal alinca hazir olmustur :)

Herseyi kuralina gore yapmayi sevmeyen, degisik lezzetlere acik biriyseniz, bence bir deneyin. Seveceginizi dusunuyorum.









0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review