Wednesday, September 16, 2015

How to boost your memory~

@ 8:54 AM
Son postlarimin hepsi ust uste seyahat konulu olmus.
 En sevdigim aktivitem gezmekte olsa, hep gezmiyoruz.
Baska seyler de yapiyoruz. Onlari da yazmak lazim.
Gemide kara gunleri cok yogun gectigi icin deniz gunlerinde yorgun oluyorum ve genellikle kitap okumak seminerlere katilmak gibi pasif aktivitelerle vakit gecirip iliklerime kadar dinlendigimi hissediyorum.
 
Hawaii gezimizde 4 gun gidiste 4 gun donuste deniz gunu vardi ve dinlenmek icin cok vaktim oldu.
 
Okudugum kitaplardan bir tanesi bu kitapti.
Kindle'im varken bedava kitaplari okuma sansim oluyordu.
Sonra Iran'a gittigimde arkdasima verdim falan, o da okuyor ingilizcesini gelistiriyor mu bilmiyorum ama ben okuyamiyorum  o kesin.
Evde bol miktarda print kitap var ve kindle'in yerini asla tutmuyor.
 
Neyse konumuza donelim.
Bu kitap hafizamisi nasil gelistirecegimizle alakali.
Benim sahsen hafizam cok iyidir.
Bir seyi bildigim dillerden herhangi birinde 1 kez dinlesem hatirlarim. Okusam zaten kesinlikle hatirlarim. Okudugunu hatirlamak cok daha kolay.
 
Fakat herkes bu kadar sansli degil. Dahasi belki hatirlamanin daha kolay yollari vardir ve ben zor yoldan gidiyorumdur diye dusunerek aldim.
 
Acik soylemek gerekirse pek oyle bir sey yoktu ama bu demek degildir ki kitabi sevmedim.
Mesela boyle defining idea'lar vardi icerisinde.
Cok monoton bir konunun akici anlatilmasini saglamis.
Hafizayi zayiflatan faktorlerin cok uzerinde durulmus ve genellikle dogru noktalara parmak basilmis.
Arada bilimsel calismalara da yer verilmis.
Yazilanlar havada kalmamis, temellendirilmis.
Politika yapmaktanda geril durulmamis :)
Boyle yagmurlu bir gunde okumustum.
Arada cama vuran damlalara bakmistim.
Gemide internet kullanimi sINIrli oldugu icin bir nevi sosyal medya detoxu kivaminda, guzel bir gundu.
 
 
Daha oncede belirttigim gibi ben alirken bedavaydi suan bedava degil ama para verip almaya degecek bir kitap.
Anlatim dili kolay, ozellikle sayisal bolumlerde okumus, ingilizcesi cok advance olmayanlar icin iyi.
Fakat sosyal bilimler, mesela ingiliz dili edebiyati, sosyoloji falan gibi bolumleri ingilizcesi okuduysaniz. Ingilizce anlaminda pek bir sey katacagini sanmiyorum.Yinede fazla kafa yormadan hizla okuyup bitirilecek kitaplarda bir ihtiyac aslinda.
Okumak isterseniz,illa kindle'inizin olmasina gerek yok, smart phone yada tablete kindle app indirip, buradan alarak da okuyabilirsiniz.
 
 

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review